Jak dobrze ubezpieczyć majątek swojej firmy?

Ubezpieczenia dla firm cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. Wspomniane ubezpieczenie jest bowiem obecnie wymogiem przy planowaniu budżetu. Właściciele firm zastanawiają się czy zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie broker czy agent ubezpieczeniowy?

O czym koniecznie trzeba pamiętać przy ubezpieczeniu firmy?

Warto wiedzieć, że bardzo duża liczba firm ubezpieczeniowych funkcjonujących na rynku oferuje różne warianty, które mogą zdecydowanie różnić się pod względem warunków umowy. Nie jest jednak rekomendowane przy podejmowaniu ostatecznej decyzji wybieranie najbardziej rozszerzonych wariantów. Ubezpieczenie przedsiębiorstwa powinno być bardzo dokładnie przemyślane.

Jakie kwestie powinno się koniecznie uwzględnić przy wyborze ubezpieczenia w przedsiębiorstwie? Bardzo istotne znaczenie ma liczba pracowników zatrudnionych w firmie. W przypadku większej grupy bardzo ważne jest OC przedsiębiorstwa uwzględniające następstwa rażącego zaniedbania. Jak wiadomo firma zatrudniająca bardzo dużą liczbę ludzi jest znacznie bardziej narażona na różnego rodzaju nieprawidłowości przy wykonywanej pracy.

Ponadto wspomniany rodzaj ubezpieczenia będzie także chronił przed wypadkami, do których może dojść na terenie danego zakładu. Wspomniane ubezpieczenie będzie także zabezpieczeniem firmy przed sytuacją, gdy wadliwy produkt będzie stanowił zagrożenie dla klienta.

Broker czy agent ubezpieczeniowy?

Przedsiębiorca powinien znać różnice między brokerem ubezpieczeniowym, a agentem ubezpieczeniowym. Agent będzie działał na rzecz i z upoważnienia towarzystw ubezpieczeniowych, albo danego jednego towarzystwa ubezpieczeniowego. Z kolei broker ubezpieczeniowy nie reprezentuje ubezpieczyciela tylko klienta, przez którego został zatrudniony. Zadaniem brokera ubezpieczeniowego jest zatem wybranie najbardziej korzystnej oferty dostępnej na rynku.

OC firmy, czyli kiedy podwykonawca popełnia błąd

Przedsiębiorcy powinni zdawać sobie sprawę, że w pewnym momencie na pewno jeden z podwykonawców popełni istotny błąd, który może w rezultacie doprowadzić do powstania bardzo poważnego zagrożenia nie tylko dla pracowników, ale również klientów. Błąd może bowiem przyczynić się do dużej przerwy w produkcji czy w wykonywaniu usług dla kontrahentów.

Pieniądze, o które firma może wnioskować do danej firmy ubezpieczeniowej umożliwią na pokrycie kosztów związanych z przerwą w produkcji. Gotówka otrzymana od firmy ubezpieczeniowej pozwoli także przedsiębiorstwu pokryć koszty odszkodowań dla pracowników, którzy mogli doświadczyć uszczerbku na zdrowiu.

Wspomniane ubezpieczenie rekomendowane jest przede wszystkim przedsiębiorcom, którzy na co dzień współpracują z licznymi podwykonawcami.

Zdecydowanie najbardziej narażone na możliwość ewentualnego wypadku w trakcie pracy są firmy budowlane. Jest to związane przede wszystkim z charakterem prowadzonej działalności.